Home Blogskin Cerpen Linkies Tutobies D'BOARD

November 16, 2011

5 Tempat Paling Seram

No. 5 >> St. John Divine ( New York)
Jalan-jalan kota New York telah lame menjadi jalan yang paling aneh. Biasanya tempat ini didatangi oleh dua
juta lebih penduduk New York yang berkostum menyeramkan. Antara acara perayaan lain yang menarik
untuk dikunjungi adalah perayaan Hari Besar Ghoulish yang bernama Halloween Extravaganza dan Prosesi
Setan. St. John Divine yang merupakan Katedral Gothik terbesar di New York jugak menarik untuk dikunjungi.


No.4 >> Kota London
Di bawah kota kuno di London terdapat peristiwa ngeri. Kota tersebut dikatakan menjadi saksi kekejaman pembunuhan, dengan tulang yang berserakkan dan percikan darah dimerata-rata tempat. Jalan Hantu London menjadi tempat menyeramkan yang dibayangi tapak kaki berdarah sang lagenda jenayah Jack The Ripper.


No.3 >> Lizzle Borden B & B
Pembunuh berkapak yang menakutkan di sebuah rumah ala Yunani di Masschuset sekitar 50 puluh batu di selata Boston. Rumah tersebut dibina pada tahun 1845 dan dijadikan tempat pembunuhan Abby and Andre Boston dengan kapak oleh anak mereka sendiri, Lizzi. Namun Lizzi sendiri tidak pernah terbukti melakukan pembunuhan tersebut dan bebas daripada sebarang tuduhan. Kes tersebut juga tidakdapat diselesaikan sehingga sekarang.


No.2 >> Edinburgh
Kota terpendam Edinburgh yang terletak di selatan Bridge terdiri daripada jaringan terowong bawah tanah, bilik terowong kapal dan gang yang menjadi misteri selama ini. Kota ini dibuka pada tahun 1788 tetapi hampir tidak diketahui kewujudannya sehinggalah pada tahun 1985, kota tersebut dapat ditemui semula. Dipercayai kota tersebut menjadi tempat beribu-ribu orang baeah tanah.


No.1 >> Segitiga Bermuda
Misteri kehilangan beberapa kapal laut dan pesawat di kawasan Segitiga Bermuda tentu memberi kejutan kepada setiap orang. Di sana juga dipercayai menjadi tempat bersemayam Setan Segitiga Bermuda. Terletak diantara Miami, Bermuda dan San Juan (Puetro Rico). Cerita yang paling menarik adalah hilangnya semua skuadron pesawat pengebom pada tahun 1945 dan beberapa buah kapal besar. Anehnya, tiada satu mayat atau bingkisan kapal terbang & pesawat ditemui. Bahkan beberapa alat mencatat gelombang electromagnet yang ganjil ditemui dit empat tersebut. Ramai orang percaye bahawa tempat tesebut dijadikan markas makhluk asing.



That all from me. Keep In Touch

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum and Annyeong!
Tinggalkan komen korang yang 'cumil' tu kat sini.
Thank You.